Aku masih ada harapan itu

|

Entah bagaimana dalam aku kesakitan-(mungkin sakit itu semakin hilang) aku masih merasa ada warna-warna pelangi di hadapan. Aku hanya diam, namun sebenarnya ada luahannya di sini. Dan rasa itu semakin menarikku. Apakah? Ha....aku hanya mampu menzahirkannya di alam fantasi.Ku tinggalkan sakit itu. Biar ia nyahhhhhhhhhhh dari hidupku. Adalah baik bagiku memberikan perhatian pada sesuatu yang memberikan aku kebahagiaan. Manakan tahu kebahagiaan itu akan kekal menjadi milikku. Ya....aku masih ada harapan untuk itu.

Hatiku kembali terbuka untuk semua rasa bahagia itu. Aku tak pasti apa yang aku lalui ini. Mungkin juga suara kecil dari sudut hati. Egoku menidakkannya! Aku takut dengan rasa ini. Tapi ketahuilah bahwa rasa ini membuatkan duniaku kembali cerah. Mengapa aku tidak percaya dengan kata hati? Bagaimana harusku pasti bahawa kata hati ini adalah gerakan dari Dia yang maha mengetahui? Oh tuhan semoga Engkau tunjukkan kesahihan rasa ini datangnya dariMu.

Okay! Aku hanya mampu merintih dan memohon pada Yang Berkuasa. Selebihnya perjalanan hidupku aku lalui sahaja lorong jalan yang diberi untukku memilihnya.


0 teguran hati: