Sentap!

|

Aku tersentap untuk kesekian kalinya. Bukan menolak atau menidakkan....tapi ntahlahhh. Perkahwinan yang membahagiakan. Its sepatutnya begitu, dan bukan kepada yang mengalami sahaja tetapi juga kepada sekalian yang mendengar khabar itu. Tapi berbeza dengan 16 Ogos lalu, terlalu banyak kata-kata menolak, kata-kata negatif. Ahhhh...sungguh aku membenci senario ini. Hanya mengguris kembali sejarah lama yang hampir sama dan tak serupa. Aku benci perempuan seperti itu! Semoga kebahagiaan yang dibina atas air mata itu akan kau rasai selama yang mampu kau rasai. Hidup ini umpama boomerang ....

Aku di sini terkedu dan tersentap lagi. Kelembutan tidak selembut yang dipamirkan! Namun aku tiada hak untuk menghakimi segala kejadian. Sekadar menyata rasa pedih jiwa cuma. Sungguhlah manusia itu tidak sempurna dan selalu mengejar kesempurnaan. Tapi jika kau tidak pernah merasakan kesempurnaan dan tidak menerima ketidaksempurnaan itu , sampai bilakah akan kau begitu?

Senario ini hanya membuatkan hati aku berdarah kembali!

0 teguran hati: