Aku sakit lagi....!

|

Malam-malam macam nie...aku tambah sayu, aku sorang diri menghadapi dugaan demi dugaan. Mengapa ya? Hanya ku pinta supaya dugaan-dugaan ini akan membawa aku menuju kebahagian abadi di penghujungnya.

Syawal kian menghampiri, menambah lagi keperitan jiwa yang aku tanggung. Air mata tak daya untuk ku menahannya dari terus mengalir membasahi pipi. Mengapa harus aku yang menghadapi ini? Aku berharap air mata keriangan di akhir episod hidup ku nanti.

Mengapa kasihku dibalas tuba? Mengapa cintaku dipersia? Tidak layakkah kasih dan cintaku kepadanya sehingga keperitan yang aku terima sebagai balasan. Cintaku ketika tiada mengapa diminta. Cintaku setelah kau miliki mengapa dipersia?

Aku masih belum bisa untuk menyisih rasa cinta dan rasa rindu yang telah lama tersimpan dalam hati. Bagaimana harus aku menyisihnya kerana cintaku tulus penuh kasih dan sayang. Namun aku juga merasa sakit dengan rasa rindu dan cinta itu. Aku dah tak sanggup menghadapi tapi aku perlu menghadapi. Sorang diri....

Mengapa tergamak menyakiti insan yang pernah kau sayangi?
Mengapa tergamak menganiaya kasihmu sendiri?

Berdosakah aku membalas cinta yang diberi? Berdosakah aku memberi cinta yang kau minta untuk diisi? Mengapa aku yang aku kau sakiti...? Sorang insan yang tak mungkin dapat ku jauhi dari diri ...? Sampainya hatimu, tergamaknya dirimu ...merancang untuk menyakitiku sepanjang hayatku...

0 teguran hati: