Pernah hadir dalam hati

|

Antara mereka-mereka yang pernah singgah di hati
  • Mohd Khairul Anuar Mohamad
  • Ahmad Anuar Zainal Abidin
  • Hawari Hasmi
  • Ismail Nadi
  • Mohd Syamshahrol Kasiman
  • Mohd Sofian Nordin

Dua di antara mereka aku tidak berterus terang tentang yang tersirat di hati aku. Tapi aku tahu mereka tahu...Rasa seperti satu memalukan untuk berterus terang. Tetapi kini rasa seperti satu kebodohan kerana tidak berterus terang.

Seorang di antara mereka hubungan yang penuh dengan ketidakjujuran dan pembohongan maka ia tidak berkekalan.

Seorang di antara mereka di ibarat jodoh yang tidak kesampaian kerana berakhir dengan putusnya tali pertunangan. Namun kami tidak bermusuhan. Yang mana akhirnya hilang ditelan waktu.

Seorang di antara mereka aku berterus terang apa yang ada tersimpan dalam hati. Dia menolak dengan santun kerana telah dimiliki. Aku terima dengan hati terbuka. Masih berhubungan dan terjalin atas dasar persahabatan. Jelas kejujuran dan keikhlasan.Mudah-mudahan.

Seorang di antara mereka hubungan murni yang dicalit dengan kecurangan. Namun kasih dan sayang melebihi segalanya menutup kecurangan dalam diam. Perit dan luka yang paling dalam yang pernah aku rasa dalam hidup. Masih berhubungan namun aku tidak diberitahu apakah hubungan itu. Nyata jelas di awangan. Siapa sebenarnya aku pada mu? Ibarat lalang di tiup angin. Kata-kata yang penuh keraguan dan rasa kebersalahan. Aku masih menanti dengan sabar dengan hati yang berdarah merah pekat!

0 teguran hati: