Aku bukan istimewa

|

Datang orang baru dalam duniaku kini. Siapa mereka. Keluarga? Tapi tiada pertalian darah. Saudara. Iya sesama manusia yang seagama. Kenapa agaknya aku mudah berasa hati dengannya? Kerana sayang itu mungkin telah mula bercambah di hati ini. Kerana kasih telah berkembang dalam diri. Sepinya membuatkan aku berkecil hati. Diamnya membuatkan aku dipinggiri. Namun aku masih sedar diri, aku bukan sesiapa di hatinya. Aku bukanlah insan istimewa di matanya. Aku bukanlah insan yang perlu ditatang pada hematnya. Aku sekadar insan yang mengemis sayang, menumpang kasih di bawah bumbung cinta mereka.

1 teguran hati:

Tanpa Nama berkata...

hidup ini penuh dugaan dan cabaran... laluinya dgn syuman di wajahmu...
jgnlah diharap sgt cinta manusia... labuhkan cintamu pada yg maha ESA.. anda pasti tidak akan dkecewakan... trus me...

Jejaka perasan