Cinta dalam Hati

|

Datangnya memberikan aku senyuman. Namun ianya hanya tersimpan dalam hati sepi. Aku tak mampu menyatakannya. Hanya menanti dalam diam. Dia...dalam hati aku bersuara aku sayang kamu. Tidak kedengaran di pendengarannya. Di kananku ibunya...di kiriku dia. Keduanya adalah kasih hatiku. Siapakah yang harus aku dulukan....aku seperti tersepit antara dua insan yang sangat aku kasihi....Sayu hati ini seakan semakin menjadi-jadi. Dan siapalah aku untuk menjadi kasihnya seumur hidupku ini. Dan kasih Illahi sahajalah yang kekal. Maka aku redha atas segala ketentuan jika kasihku terbatas setakat yang termaktub setakat ini. Terwujudkah kasih di hatinya untukku seperti mana terbit kasih di hatiku kini??? Aku berserah pada Allah untuk menentukan. Semoga aku akan terus diberikan kekuatan untuk meneruskan hidup yang penuh ranjau duri.Ya Allah....sesungguhnya aku tidak pernah menduga aku akan amat mengasihi dia. Semoga Engkau lindungi hatiku ya Tuhan ku...Amin

0 teguran hati: