Aku masih perlu mengalah..?..lagi...?

|

Aku sakit. Sepertimana dendangan background blog sandiwara hati ini? Perlukah aku mengalah lagi pada insan yang juga perempuan...? Mengapa aku sering diuji begini...? Bertemu dan beramah mesra dengan perempuan-perempuan yang bakal merampas lelaki yang hadir dalam hidup aku. Alasan kuat, ade penyakit! sakit itulah sakit inilah. Dan pengakhirannya aku yang sihat fizikal terpaksa mengalah. Hakikatnya jiwa aku terluka adakah yang nampak??? Benci dengan situasi begini. Aku terpaksa menjadi manusia hipokrit. Mesra,senyum dan pura-pura bahagia dengan situasi yang amat membuatkan aku makan hati sendirian.

Dan aku ubati sendiri kesakitan itu. Ditemani air mata yang hanya mengalir tatkala aku bersendiri. Aku ingatkan hati ini, mungkin lelaki-lelaki itu bukanlah yang terbaik untuk aku walaupun aku amat menyayangi. Tuhan masih belum mahu menemukan aku dengan pasanganku, yang aku pasti ada. Adakala aku bermonolog sendiri, bukan dia kah orangnya??? Ah aku buntu. Aku terpaksa redha dengan segala ketentuan-Nya atau jika tidak aku akan jadi gila!

0 teguran hati: