Nama yang ku puja

|

Sudah beberapa bulan namanya sentiasa bermain di bibirku. Lebih lama lagi nama itu muncul di hati ini. Ya sudah berpuluh tahun nama itu berada dekat dengan bibir dan hatiku. Dan aku sendiri tidak tahu kenapa nama itu begitu dekat dengan diriku. Sedangkan aku tidak tahu siapa pemilik nama itu. Dan kini...akhirnya Allah pertemukan aku dengan pemilik nama itu. Aku bersyukur....akhirnya aku dapat menatap pemiliknya dan bakal menemani hidupku insya'allah. Siapa sangka kan....nama itu telah hadir seawal usia kanak-kanak ku....dan pemiliknya hanya muncul setelah dua puluh tahun lebih berlalu. Dan kini senyumanku terukir dibibir dan hatiku jua. Dulu aku memuja nama itu sungguh. Sangat suka dengan nama itu. Sangat sayangkan nama itu. Sangat kasih pada nama itu. Sekarang....pemiliknya berada di depanku dengan senyuman yang selalu aku rindui.

0 teguran hati: