Tanpa Nama....Catatan ini Khas untukmu

|

"Aku x thu bagaimana hendak melupakan
kekesih lama ku yg sdah pun berkawin
ya allah sudah 10...ttp aku msih jg meniggati nya...entah setiap kali ada cinta yg dtg,pati x penah kekal..aku dh letih sangat,terasa pilu sangat unntuk ku tempuhi nya..haiii...melihat kwan kwan ku bersama pasangan mereka aku terasa cemburu sangat...kenapa aweks mereka trlalu sayang kn mereka...knapa aku x dpt perasaan itu....tiada seorang pon yg tahu,kekecewaan ku...ya tuhan enkau berikan lah cahaya kepada ku...enkau berikan lah seorang kekasih yg setia kepada ku..supaya aku dapat melupakan kekasih lama ku...........hmmm."


Saya menerima komen ini daripada seorang yang menggelarkan dirinya dengan "Tanpa Nama" dalam post saya yang lalu yang bertajuk ~beremosi lagi~
Sangat menarik hati saya untuk membalas komennya dengan membuat satu post khas. Beginilah sauadara/i tanpa nama. Usah dirisau usah diragu.....apabila tiba waktunya kamu pasti akan bertemu dengan seseorang yang mampu membuatkan kamu dilamun asmara kembali sehingga kamu terlupa akan keperitan cinta lalu. Percayalah. 

Cinta seharusnya nikmat yang membahagiakan. Kepahitan dan keperitan cinta adalah suatu ujian untukmu. Allah tidak akan memberikan kamu sesuatu tanpa menguji kamu terlebih dahulu. Apa yang penting kamu tidak berputus harap pada Allah. Teruskan meminta kepada-Nya.....tanpa henti! Teruskan berdoa dan mintalah secara detail! Nyatakan dengan jelas apa yang kamu mahu. Allah mendengar! Tapi awas....minta baik maka baiklah  yang kamu peroleh dan jika sebaliknya.....saya pasti kamu faham. Kerana sesungguhnya Allah maha mendengar. Allah maha pemurah. 

Oleh itu, teruskan berdoa. Saya mengerti perasaanmu. Saya pernah melaluinya. Saya pernah merasainya. Saya pernah menjadi manusia yang hatinya penuh dengan rasa sakit hati dan dendam. Saya pernah menjadi manusia yang sangat berputus asa. Tapi alhamdulillah Allah masih sayang pada saya. Dan hingga ke hari ini saya masih dan sedang mengubat hati saya daripada rasa sakit hati dan dendam yang masih bersisa. Dan saya titipkan doa permintaan kepada Allah segala hajat hati tanpa henti. Alhamdulillah Allah telah pertemukan saya dengan seseorang yang mampu membuatkan saya lupa pada keperitan cinta lalu.

Saudara/i Tanpa Nama percayalah Allah sentiasa merindui rintihan hamba-hambaNya. Allah sentiasa menunggu kita untuk meminta-minta kepadaNya.Maka merintih dan pintalah kepadaNya. Semoga saudara/i Tanpa Nama akan dibukakan hati untuk menerima cinta baru. Terimalah cinta baru seadanya dia. Jangan sekali-kali membuat perbandingan cinta dulu dengan cinta baru. Jangan! 

Kita akan disayangi jika kita menyayangi. Kita akan dikasihi jika kita mengasihi. Kita akan dicintai jika kita menyintai. Kita akan menerima jika kita memberi. Maka berilah kasih,sayang dan cinta kamu kepada orang baru dengan sepenuh ikhlas hati, insya'allah kita akan menerima sebagaimana kita memberi.Jika dah dapat cinta baru......bak kata Allahyarham Tan Sri P. Ramlee...."barang yang lepas, hai jangan dikenang...." fokuskan hati pada cinta baru itu. Dan jangan lupa berdoalah kepada Allah agar ditetapkan hati.

0 teguran hati: