Meniti hari ini

|

Titian hariku semakin teguh. Jambatan kasihku pada hati semakin kukuh. Walau ada waktu aku tersandung. Walau ada masanya petir berdentum. Itu semua tidak kuhirau lagi. Kesakitannya sudah lali. Aku meneruskan langkah. Membuka hati , melebarkan sayang , menadah minta kebahagian. Hatiku ku ajarkan keikhlasan. Dan hari ini, dengan bertunjangkan keikhlasan ....walaupun masih terasa kurangnya perasaan..aku berjaya hadapi.
Aku ceria tunjuk ajar kepada mereka-mereka betapa kita-kita semua sebenarnya sejahtera. Aku suka bersuara bahawa kita-kita bahagia bersama. Walaupun kita-kita semua berbeza adat dan budaya. Aku bangga berkata kita-kita semua anak Malaysia.

Hari ini....aku bangga menjadi aku. Aku teruja bila diri diperhati . Aku tak sangka aku penting pada mereka-mereka. Aku sedar kini, aku berada di sini pada hari ini bukan untuk dia seorang. Masih ada ramai mengharap kasih dan perhatianku. Aku ada dia, aku ada dia, dan aku ada dia. Aku masih perlu terus hidup, untuk dia, dia, dan dia. Aku perlu bersemangat supaya dia,dia dan dia tidak tersungkur sepertimana aku jatuh. Aku perlu kuat untuk berada di sisi dia, dia dan dia untuk mereka terus maju membangunkan hidup.

Aku masih aku tanpa perlu membazirkan air mata kesedihan. Aku perlukan air mata itu agar menjadi air mata yang lebih memberi makna. Hari ini, aku masih bangun dari jatuhku untuk mereka-mereka yang lebih menghargai aku.

1 teguran hati:

Tanpa Nama berkata...

semoga kan terus tabah....