Ku pohon kehadratMu

|

Ya Allah....kuatkan hatiku, tabahkan jiwaku. Aku bermohon Kau berikan aku cahayaMu untukku melupakan segala peristiwa lalu. Untuk aku membina penghidupan yang baru. Seawal ini, belum pun sempat aku melangkah membina semangat, Kau datangkan lagi berita yang meluluhkan perasaanku.

Tahun ini tahun baru. Penghidupan yang baru menjadi impianku. Mengapa sukar untukku memberi kemaafan itu. Ya Allah berikanlah hidayahMu untukku. Aku tak berdaya menanggung beban perasaan ini. Di pandangan alam. Aku berpura kuat dah cekal. Aku berpura senyum menceriakan. Hakikatnya hanya Kau yang mengerti. Sehingga bilakah aku akan bertahan dengan kepura-puraan ini? Mengapa aku yang Kau pilih untuk menghadapi ujian yang seberat ini? Ya ....pada aku insan kerdil ini, dugaanMu terlalu berat untuk aku tempuhi.

Ya Allah....tuhanku yang maha mengasihi, aku merayu padaMu berikanlah aku cahayaMu. Gantikanlah duka laraku dengan kerlipan cahaya. Terangi jiwaku dengan NurMu itu. Aku dah tak berdaya menipu perasaan dukaku. Aku dah tak terdaya memberi senyum palsu. Aku dah tak mampu berdrama kecekalan jiwaku. Ini aku. Sakit.

Namun...akan jua kuterus tanpa jemu. mencari mereka-mereka yang tabah. Mendekati mereka-mereka yang ceria. Menghampiri mereka-mereka yang cekal hati. Semoga Kau izinkan aku menjadi setabah mereka. Seceria dan secekal mereka. Ya Allah....aku benar-benar inginkan keteraman jiwa, menuju lorong kebahagiaan. Berikan aku seseorang yang dapat menunjukkan jalan itu kepada ku. Ya Allah aku bermohon. Berikanlah dia kepadaku. Aku merayu...aku bermohon. Berikan keajaiban kepada hati nuraniku ya Rabbi.....

0 teguran hati: